JOMCLICK

Bahasa dan ejaan adalah bahasa campuran bahasa baku dan pasar.Harap para pembaca yang budiman dan bijak-bijak belaka dapat membezakan tatabahasa yang betul.Sila abaikan jika mempunyai ejaan dan tatabahasa yang tidak betul.terima kasih

11 Jun 2012

Kampung Pelet v3.0

Assalammualaikum.... kembali menulis. tajuknya kampung pelet aka puncak mutiara cafe... cuba lawati laman web nih www.puncakmutiara.com. macam sebelom ni dah 2 kali aku pegi.1st pi aku ngan geng2 ofis aku.2nd aku pi ngan anak bini aku.kali ni sama jugak cuma bawak adik ipar aku...
  kali ni aku pegi macam makan tuh feel skit... macam tak puas.cuma dah mahal nak repeat tuh aku pendamkan jerla... apapon Alhamdulillah Allah murahkan rezeki aku untuk makan makanan yg melampau merepek harganya (bagi kasta rendah macam aku) total kena hari tuh RM90... antara makanan yang makan tuh nasi briyani ayam x1,nasi goreng sate x 1,nasi briyani kambing x1,chiken chop x1,sate 10 btg dan ada la 2-3 jenis air yg malas nak tulis sbb lupa. apapon suasana sekeliling tuh mmg mendamaikan.sampai kenyang aku makan teros rasa nak baring kat situ.
     lepas makan aku bawa diorg pegi tgk ladang kambing... anak aku punya suka.yerla tak penahn tgk kambing face to face... teringat aku masa kecik2 dulu mmg ada aku bela kambing.... ada satu ibu kambing tuh siap ada janggut.mmg kambing tuh kesayangan aku.kaler koko lagi. bestb je teringat zaman budak2 dulu.bau kambing pon aku dah rasa sedap....  lepas makan kat pelet aku pon bawa la diorg jalan2 ke megamall penang... kat sini anak aku dah sambar satu beg angry bird... dah lama dia teringin beg sekolah angry bird nih... aku sbg bapa penyanyang ni pon beli la...




tgh memeningkan otak kiri dan kanan memilih makanan.... akhirnya nafsu makan yg buat keputusan

ciken yg telah dichop-chopkan pilihan isteriku

pilihan adik ipar aku.... nasi betol-betol berani cap ayam

pilihan aku , petama kali,kedua kali dan ketiga kali ini lah menu aku.... asalnya aku nak  stick kambing.tapi kesiankan bini aku yg nak jugak nasi berani... maka pilihan aku adalah nasi yg betol-betol berani cap kambing


ini saja aku beli menambah jumlah ringgit dalam bil... rm5.8




melayan kambing-kambing... time nih tgh galas beg barney


sedang mengetest beg baru

kalau nampak kasut tu pon angry bird jugak...



Alhamdulillah siap jugak mengupdate blog kali ini.... bnyk sebenarnya nak mencerita disini.tapi biasalah otak ni kurang pelincir.... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan