JOMCLICK

Bahasa dan ejaan adalah bahasa campuran bahasa baku dan pasar.Harap para pembaca yang budiman dan bijak-bijak belaka dapat membezakan tatabahasa yang betul.Sila abaikan jika mempunyai ejaan dan tatabahasa yang tidak betul.terima kasih

15 September 2012

Pentax FAJ 75-300 operate

tak tahu mana nak mula.... just cerita tentang lens zoom pentax aku yg mmg tenat... disbbkan tenat aku terpaksa membuat pembedahan segera... kisah bermula bila lens zoom ni terjatuh... tahap ketinggiannya adalah tinggi dalam 1.5meter... apa lagi bederap la bunyinya... time aku operate tuh alhamdulillah la takder kanta lens yg pecah... cuma ada 2-3 part yg ter"lekang" dari kedudukan asangnyaalnya...
      setelah hampir 2 jam aku berjaya memasang semula... cuma mungkin ada salah pasang lens aku tuh dalam keadaan koma buat masa nih... so terpaksa mencari masa yg sesuai untuk pembedahan semula... so sekurannya aku tahulah jugak binaan lens ni... sekurangnya adalah pengalaman membuka dan memasang lens.
      nasihat aku kalau lens cantik cantik janganlah gatal nak bukak-bukak... kang teros kojol... tahap kesusahannya boleh dikategorikan amat tinggi kekesalan jika seseorang membukanya... tahap susah yg amat sgt.... secara peribadi nak membukanya amatlah mudah... cuma mencabar ketika memasang kembali... ditahap itu tiada lagi jalan kembali.... nak tak nak terimalah kekesalan itu
      bagi aku tak sabar nak operate balik lens itu... sbb bila dah ada pengalaman rasalah yakin sikit.... 


















Tiada ulasan:

Catat Ulasan